همراز مهدي
موضوعات
امام زمان مهدی (عجل الله فرجه) (32) قائم آل محمد (29) گالری عکس تصویر فیلم (29) روانشناسی اسلامی (26) کنکور دانشگاه مهدی (25) مذهبی و معنوی (25) عشق و محبت (22) فرهنگی اجتماعی (22) نماز قرآن سنت (22) فلسفه و عرفان لاهوتیان (21) انتظار فرج و ظهور (21) یا اباصالح المهدی (21) سلام و صلوات (19) اخلاقی و سخنرانی (17) حدیث حکایت روایت (16) گل نرجس (16) دجال ملعون (15) آموزشی تحقیقاتی (13) کتاب علم فن آوری (13) مقاله پیام نامه بیانیه (13) عدالت انسانیت مسلمانیت (12) زندگی و خانواده (12) صبر و خویشتن دارى (12) شعر و شاعر (12) مشاوره عمومی نظرات (11) دانلود نرم افزار (8) شجاعت و شهامت (8) غدیر خم (8) سفیانی ملعون (6) مسئله پاسخ سوال جواب (6) دعا مناجات دلنوشته (6) اطلاعات و اخبار (5) نویسنده و داستان (5) ادب هنر طنز (5) سیدحسنی خراسانی یمانی (4) سید عبدالعظیم حسنی (4) شهید و دفاع مقدس (3) فروشگاه اینترنتی (2) جبهه جنگ ایثار شهادت (2) مذهبي و معنوي (2) الاسلام القرآن الکریم الشیعه اهل البیت علیهم السلام (2) آموزشي تحقيقاتي (2) مقاله پيام نامه بيانيه (2) حديث حكايت روايت (2) فلسفه و عرفان لاهوتيان (2) فرهنگي اجتماعي (2) يا اباصالح المهدي (1) روانشناسي اسلامي (1) نويسنده و داستان (1) عدالت انسانيت مسلمانيت (1) كتاب علم فن آوري (1) آدينه و متفرقه (1) Mahdism Doctrine Islamic (1) مرجع تقلید فتوی مجتهد (1) كنكور دانشگاه مهدي (1) امام زمان مهدي (عجل الله فرجه) (1) ورزشی و سیاحتی (1) پزشکی بهداشتی سلامت (1) گل گیاه طبیعت محیط زیست (0) سیاست پول اقتصاد (0) اینترنت رایانه کامپیوتر موبایل (0) سینما تئاتر نمایش (0) آدینه و متفرقه (0) بدون موضوع (46)
صفحه ها
همراز توجه : بیننده عزیز سلام علیکم برای اینکه از این وبلاگ دیدن میکنید سپاسگذارم لطفا برای تعجیل در فرج آقا امام زمان (عجل الله)<1>ءالی<100>صلوات بفرستید که برای برآورده شدن حاجت هم خوب است. آثار نماز آثار نماز نخواندن ويژگي هاي حضرت مهدي (عجل الله) 5 ويژگي هاي حضرت مهدي (عجل الله) 4 ويژگي هاي حضرت مهدي عليه السلام 3 ويژگي هاي حضرت مهدي عليه السلام 2 ويژگي هاي حضرت مهدي عليه السلام 1 مدح و منقبت سوّمين اختر فروزنده امامت و ولايت پنجره امام زمان علیه السلام چهل داستان و چهل حديث از امام حسين (ع) درخشش پنجمين نور ايزدى رمضان، منتخب از مفاتيح الجنان آيين رمضان مناسبتها، احکام، ادعيه و آداب ابوالأسود دوئلي شاعر ايمان و ولايت صداي سخن عشق، حماسه ديني در ادب پیک در وضو شریک نگیرید! قدمگاه کتاب ديگر قرآن! تكلیف عاشق ساعت به وقت شرعی دوازده! علم امام به رفتار ما روزه خواری اکیدا ممنوع! مهر من نثار تو آمنه بنت شريد رسم عاشق کشی اسلام چگونه گسترش يافت؟ فرهنگ ايراني چهار پناهگاه قرآنی تشيع و انديشه‌ شيعي2 تشيع و انديشه‌ شيعي سرز مین مقدس و خاندان آل اشعر
فيدها
ويژگي هاي حضرت مهدي (عجل الله) 4

« پیامبر صلى الله علیه و آله به او مى رسد و نیزه اى در میان دو کتف او مى زند. در این هنگام او و همه یاران او هلاک مى شوند.»

از آیات کتاب خدا و روایات ائمه هُدى چنین به دست مى آید که ابلیس لعین قبل از بروز عصیان و کفرش و پیش از رانده شدن از درگاه الهى از عابدینِ زاهد و ناسکینِ متهجّد مى نموده و در عبادت حضرت حق عزّوجلّ سعى بلیغ داشته و عبادات طاقت فرسا به جا آورده.

اما وقتى به موج دریاى امتحان، محک خورد و به طوفان آزمایش، مبتلا شد نخوت و تکبرش مانند آتش زیر خاکستر، بروز کرد و کفر و عصیانش را بیرون ریخت و خرمن ایمانش به شرار تکبّر بسوخت، و از درگاه حضرت قهّار براى همیشه روزگار، رانده گشت، و چون خوب مى دانست که حکمت و عدالت حضرت ربّ، چنین اقتضا مى کند که عمل

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ــ بحار الانوار: ج 53 ص43 حدیث 12.

هیچ عاملى را بى پاداش نگذارد، از درگاه ربوبى طلب نمود:

«اکنون که مرا از در گاه خویش راندى به جاى آن همه عبادت که بجاى آورده ام، مرا تا روز قیامت زنده نگه دار و از رویاروئى با هیولاى مرگ معاف دار.»

تقاضایش به درگاه ربوبى پذیرفته شد، اما نه تا روز قیامت بلکه جواب چنین آمد:

(فَاِنَّکَ مِنَ الْمُنْظَرین اِلى یَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ )(1)

«تو را تا روز وقت معلوم مهلت دادیم»

اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام که قرین قرآن و ترجمان کتاب رحمانند، آن روزِ وقتِ معلوم را چنین تفسیر کرده اند که آن روز; روز قیام قائم آل محمّد علیهم السلام است. هنگامى که آن حضرت بر انگیخته شوند و در مسجد کوفه استقرار یابند ابلیس پیش آید و بر زانو در افتد و فریاد برکشد: «واویلا از این روز»

پس آن عزیزِ مقتدر، جلوى پیشانیش را گرفته و گردنش را مى زنند.(2)

البته در برخى از روایات هم آمده که نبىّ مکرم اسلام صلى الله علیه و آله که براى یارى فرزند دلبندشان به عالم دنیا بازگشته اند، ضربه اى سهمگین به میان دو شانه شیطان زنند که کشتى شکسته وجود او و پیروانش را در گرداب نیستى محو و نابود گرداند.(3)

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ــ سوره حجر: 37 و 38 و سوره ص: 80 و 81.

2 ــ «الوقت المعلوم یوم قیام القائم، فاذا بعثه الله فى المسجد الکوفة و جاء ابلیس حتّى یجثو على رکبتیه فیقول: یا ویلاه من هذا الیوم فیأخذ بناصیته فیضرب عنقه، فذلک (یوم الوقت المعلوم)منتهى أجله» بحار الانوار ج 52 ص 376.

3 ــ بحار الانوار ج 53 ص 43 حدیث 12.

آرى عزیز رسول خدا صلى الله علیه و آله نور محض است و محض نور و شیطان، محض ظلمت است و ظلمت محض، و چون زمین به نور پروردگارش روشن گردد(1) جاى جولان براى ظلمت نیست. آن سرور، پاکى و طهارت مطلق است و مأمور به تطهیر و پاکسازى عالم، و اوست وعده ضمانت شده خداوندگار عالم که فرمود:

«روز معلوم روزى است که حکم کرده ام و حتمى نموده ام که در آن روز، زمین را از کفر و شرک و معاصى پاک سازم...»(2)

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ــ (اَشْرَقَتِ الاَْرْضُ بِنُورِ رَبِّها) سوره زمر: 69.

2 ــ «الوقت المعلوم فانّه یوم قضیت و حتمت أن اطهر الارض ذلک الیوم من الکفر و الشرک و المعاصى.» بحار الانوار: ج 52 ص 348.

بیمنه الارض اذاً قد تزهر کنوزها لأجله لتظهر «24»

پیدایش گنج هاى پنهان

حضرت امام موسى کاظم علیه السلام:

« وَ یَظْهَرُ لَهُ کُنُوزُ الاَْرْضِ.»(1)

« براى او گنج هاى زمین هویدا خواهد شد.»

خداوند متعال در عمق زمین و ژرفاى این کره خاکى گنج هائى دارد که براى هیچ کس ظاهر و بارز نشده است، بله گوشه اى از آن را خداوند در دست قارون زمان حضرت موسى على نبیّنا و آله و علیه السلام قرار داد تا او را امتحان کند، گنج هاى انبوهى که برق آن چشم اهل دنیا را خیره سازد، قرآن کریم مى فرماید:

« آن قدر از گنج ها به او داده بودیم که حمل کلیدهایش براى گروهى از مردمان تنومند مشکل بود.»(2)

و این فقط کلید گنج هاى قارون بود. اما همه زینت و ثروت و گنج هاى او به خاطر طغیان و عصیان و سرکشى او به زیر زمین رفت.

اما تمام آن گنج هاى ظاهر نشده و این خزائن باز فرو رفته و همه

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ــ بحار الانوار، ج 51 ص 64 و 150.

2 ــ (و آتیناه من الکنوز ما إنّ مفاتحه لتنوا بالعصبة أولى القوّة) سوره قصص: 76.

معادن، در آن روز خجسته ظهور که زمین سفره دلش را براى آن امام کریم باز مى کند، بیرون خواهد آمد و همه اموال دنیا نزد آن پادشاه بخشش و جود، جمع خواهد شد.

پس با نداى دلرباى ملکوتى اش مردم را خطاب فرماید:

« بیایید این چیزهایى است که بخاطر آن قطع رحم ها کرده، و خون هاى محرّم را مى ریختید، و مرتکب محرّمات الهى مى شدید.»(1)

پس آن قدر از آن اموال به آن ها عطا مى فرماید که هیچ کس پیش از آن حضرت این قدر سفره بذل و بخشش و کرم نگشوده و عطایش این مقدار نبوده.

و چنان به تساوى تقسیم نماید که محتاجان بى نیاز گردند، و کسى به دیگرى برترى مالى نداشته باشد.(2)

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ــ «و یجمع إلیه اموال الدنیا من بطن الأرض و ظهرها فیقول للناس: تعالوا إلى ما قطعتم فیه الأرحام...... فیعطى شیئاً لم یعطه احد کان قبله.» بحار الانوار ج 52 ص 351 حدیث 103.

2 ــ «فیتواسون ویقتسمون بالسویة فیستغنى الفقیر ولایعلو بعضهم بعضا.» بحارالانوار ج52 ص385، حدیث 195.

یصافح الجبریل بالمبایعة یخاطب الاملاک بالمعاینة «25»

یاران ملکوتى و بیعت سیّد آسمانیان

حضرت امام محمّد باقر علیه السلام:

« اَوَّلُ خَلْقِ اللهِ یُبایِعُهُ، جَبْرَئیلُ.»(1)

« اوّلین آفریده خداوند که با او بیعت نماید جبرئیل است.»

بالاخره خواهد آمد! و چه زیبا و تماشایى است! روز ظهور را مى گویم! آن گاه که دست دعاى مضطرّ حقیقى در صبحگاه آن به حلقه استجابت گره مى خورد، سپس آمدنش را به همه جهانیان اعلام مى دارد.

و این بار افلاکیان بر خاکیان پیشگام و پیشقدم مى گردند، و سرور آسمان نشینان حضرت جبرئیل امین علیه السلام اوّلین کسى است که دست بیعت به دستان پیشواى حق پرستان مى دهد و در صورت پرنده اى سفید به محضر آن حضرت شرفیاب شده، و با او عهد یارى و پیمان وفادارى مى بندد.(2)

و چنین خواهد بود که بسیارى از لشگریان و سربازان و ملتزمین رکاب

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ــ بحار الانوار ج 52 ص 341 حدیث 91.

2 ــ «جبرئیل على المیزاب فى صورة طیر أبیض، فیکون اوّل خلق یبایعه.» بحار الانوار ج 52 ص 369 حدیث 156.

ظفر انتساب فرزند شاه ولایت از ملائکه الهى خواهند بود، و بدین وسیله خداوند متعال، جگر گوشه زهرا علیها السلام را به وسیله جمعى از ساکنان آسمان یارى مى نماید.(1)

در روز عاشورا گروه زیادى از همین عرش نشینان براى یارى غریب فاطمه حضرت مظلوم کربلا علیه السلام از عرش تا زمین فرود آمدند، اما وقتى رسیدند که کشتى نجات به دریاى خون نشسته بود و دل هاى اهل بیت علیهم السلام شکسته بود، پس همان جا نزد قبر مطهر، گَرد آلود و پریشان مانده اند و بى صبرانه انتظار قیام قائم آل محمّد علیهم السلام را مى کشند، تا به یاریش بشتابند، و دست انتقام بر آرند و گلوى قاتلین حضرت سیّد الشهداء را به قدرت بفشارند و دمار از روزگار نگون سارشان بدر آرند،(2) انشاء الله.

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ــ «یؤید بنصر الله و ینصر بملائکة الله. بحار الانوار ج 52 ص 379 حدیث 187.

2 ــ بحارالانوار: ج 101 ص 103 حدیث3، القطره ج 1 ص 488 حدیث 86.

فى کثرة الآلاء و النعماء تظهر فى الأرض من السماء «26»

برکات زمین، قطرات آسمان

حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام:

«تُعْطِى السَّماءُ قَطْرِها وَ الشَّجَرُ ثَمَرِها وَ الاَْرْضُ نَباتِها.»(1)

« (در آن روز) آسمان قطرات خویش را بذل نماید و درختان ثمرات خویش و زمین گیاهانش را.»

قرآن کریم همیشه مردمان را به میهمانى تقوى و پرهیز کارى دعوت فرموده و وعده هاى شیرین براى اهل آن مژده داده است:

( وَ لَوْ اَنَّ اَهْلَ الْقُرى آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَکات مِنَ السَّماءِ وَ الاَْرْضِ)(2)

«اگر اهل شهرها و بلاد ایمان آورده و تقوى را پیشه خود مى ساختند درهاى برکات خود را از آسمان و زمین بر آن ها مى گشودیم.»

از زمان پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و مخصوصاً بعد از آن حضرت، اکثر مردم جامه تقوى از تن بیرون کردند و از اطاعت امام متقین حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام و ائمه طاهرین علیهم السلام سرباز زدند، که حضرت امیر

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ــ بحار الانوار ج 53 ص 85.

2 ــ سوره اعراف: 96.

علیه السلام فرمودند:

« اگر مردم همه اطاعت مرا مى نمودند، از بالا و پایین نعمت ها بر آنان فرو مى ریخت.»

و دیگر اجتماع امت اسلام متفرق شد و برکات زمین و آسمان نیز به قوتى اندک مبدل گردید.

اما چون ایام سراسر نور و سرور ظهور جایگزین شب هاى ظلمت و غرور غیبت گردد، و آن سرور افتخار آفرین اهل ایمان از دیاى ملتهب و طوفانى غیبت پاى به ساحل امن ظهور گذارد، دامن خاک تمام برکات خویش را فرش قدوم پاکش نماید و آسمان درهاى رحمت خویش بگشاید، و خاک راهش را آب پاشى کند.

و چهره خاکى و غبار آلود زمین به باران رحمت شسته شود و به زینت گل ها و چمن ها و درختان و سبزه زاران آرایش گیرد و زمین خاکى به چیز دیگر تبدیل شود.(1)

(یَوْمَ تُبَدِّلُ الاَْرْضَ غَیْرَ الاَْرضِ)(2)

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ــ امام صادق (علیه السلام): «یسوق الله برکات السماوات و الأرض، فتزل السماء قطرها، و یخرج الأرض بذرها و تأمن وحوشها و سباعها.» بحار الانوار ج 51 ص 146.

2 ــ سوره ابراهیم: 48.

فى عهده لیظهر الأمان فلا یخاف الجور و العداوان «27»

دوران امن و امان

حضرت امام جعفر صادق علیه السلام:

« وَ آمَنَتْ بِهِ السُّبُلِ.»(1)

«و راه ها به وسیله او امن شوند.»

چه زیبا بهارى است و خوش روزگارى که بشر به خواب شیرینى ندیده و کام روزگار هرگز چنین شیرینى نچشیده که فرش امانت و امنیّت بر سراسر زمین گسترده شود، بطورى که تمام راه ها امن گردد، و دیو هولناک هراس و ترس گریزان شود و غبار ضرر از رخ هر چیز و هر کس برخیزد و حتى موش کیسته اى را به دندان نجود.(2)

جانوران و حشرات در میان مردم تردد کنند و آسیبى نرسانند و زهرها و سموم گزندگان بر طرف گردد و زنگار کینه و نگرانى از صفحه دل هاى بندگان پاک شود. گرگ، چوپان امین گله گوسفندان شود و مرغان هوایى در پنجه عقاب آشیان امن بسازند، و بزرگ به کوچک ترحّم کند و

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ــ بحار الانوار ج 52 ص 338 حدیث 83، القطره ج1 ص 463 .

2 ــ «حتى تأمن الشاة من الذئب، و البقر من الغنم، و الانسان من الحیّة حتّى لا تقرض الفارة جراباً.» بشارة الاسلام ص 279، روزگار رهائى ص 619 .

کوچک به بزرگ احترام گذارد.(1)

به چنگ باز مرغان هوایى آشیان سازند به خیل گوسفندان گرگ، حافظ چون شبانان شد

که زنى ضعیف ما بین مشرق و مغرب رفت و آمد نماید و احتیاجى به مراقب نداشته باشد و کسى مزاحم او نشود،(2) و غول بدى ها جاى خویش به فرشته نیکویى بسپارد و خویش، رخت بربندد و برود، که خوب; خوب است، و خوب است که خوب بماند، و بد; بد است، و بد است که بد بماند.

( جاءَ الْحَقُ وَ زَهَقَ الْباطِلُ اِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقا)(3)

و چه زیبا گفته اند که:

ظهور زیباست، چون ظهور زیبائى هاست.

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ــ « القى فى تلک الزمان الأمانة على الأرض فلا یضرّ شىء شیئاً، و لا یخاف شىء من شىء، ثمّ تکون الهوام والمواشى بین الناس، فلایؤذى بعضهم بعضاً، وأنزع حمة کلّ ذى حمة من الهوام وغیرها و اذهب سمّ کلّ ما یلدغ.... و القى الرأفة و الرحمة بینهم، فیتواسون و یقتسمون بالسّویة فیستغنى الفقیر ولایعلو بعضهم بعضا ویرحم الکبیر الصغیر ویوقّر الصغیر الکبیر.»

بحار الانوارج 52 ص384 حدیث 194.

2 ــ «حتّى یخرج العجوز الضعیفة من المشرق ترید المغرب فلا ینهاها أحد.» بحارالانوارج 52 ص 345، بشارة الاسلام ص 230 .

3 ــ یعنى: حق آمد و باطل نابود شد یقینا باطل نابود شدنى است. سوره اسراء: 81 .

وضع الید الطّیبة المبارکة برأسهم تبین منها البرکة «28»

دست نازنین بر سر مؤمنین

حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام:

«وَ وَضَعَ یَدَهُ عَلى رُؤُوسِ الْعِبادِ، فَلا یَبْقى مُؤمِنٌ اِلاّ صارَ قَلْبُهُ اَشَدَّ مِنْ زُبُرِ الْحَدیدِ . . .»(1)

« و دست بر سر بندگان نهد، پس مؤمنى باقى نماند مگر آن که قلبش محکم تر از پاره آهن شود. . . . »

این دست رسول الله صلى الله علیه و آله است، دست امیرالمؤمنین علیه السلام است، دست خداست، ید الله است و هرکجا که دست خدا باشد، حاصلى جز خیر و برکت و کمال ندارد.

هنگامى که آن دست حق پرست بر سر بندگان مؤمن خدا کشیده شود، درخت عقل در وجودشان به حدّ کمال رسد و پرنده روحشان بر فراز افق عدالت و اعتدال پر کشد و صفحه قلبشان به آهن ایمان، استحکام و صلابت یابد، بلکه از پاره هاى آهن سخت تر و مستحکم تر گردد.(2)

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ــ بحار الانوار ج 51 ص 35 حدیث 4.

2 ــ امام صادق: «ما کان یقول لوط (علیه السلام) (لؤ أنّ لى بکم قوّة أو آوى إلى رکن شدید) إلاّ تمنیّاً لقوّة القائم(علیه السلام)، و لا ذکر إلاّ شدّة أصحابه، فإنّ الرّجل منهم یعطى قوّة اربعین رجلاً، وإنّ قلبه لأشدّ من زبر الحدید، و لو مرّوا بالجبال الحدید لقطعوها، لا یکفّون سیوفهم حتى یرضى الله عزّوجلّ»

و به برکت آن دست پر قدرت خدائى هر مؤمن توان چهل مرد در خویش بیابد.

و إنّما العلم لکلٍّ لتّسع فکل مؤمن بحظّه نفع «29»

گسترش و توسعه علم

حضرت امام جعفر صادق علیه السلام:

« عَلَیْهِم سُیُوفٌ مَکْتُوبٌ عَلَیْها اَلفُ کَلِمَة، کُلُّ کَلِمَة مِفْتاحُ اَلْف کَلِمَة.»(1)

« شمشیرهایى هم راه دارند که بر هریک از آن هزار کلمه (از اسرار علوم) نوشته شده که هر کلمه اى کلید (رمز) هزار کلمه است.»

هر روز و هر ساعت، تکنیک و صنعت بشرى روبه رشد و فزونى است و هر ثانیه بر صفحات بیشمار کتاب علم، صفحه اى افزوده مى گردد. و دنیاى دانش و صنعت، مست باده غرور که توانسته است به سرّى از اسرار شگفت نظام آفرینش دست یابد.

و زمانى از دنیاى بى هوشى و مستى غرور خویش بیرون مى آید که خویشتن را در سرزمین قسط و عدل نهایى و در روزگار شیرین رهایى ببیند، و موسم ظهور را دریابد، آن گاه به چشم باز و بصیر خواهد دید که

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ــ غیبت نعمانى ص 315.

آن چه را مست آن بوده فقط و فقط قطره اى است در برابر اقیانوس بیکران علوم و معارف.

( لَقَد کُنْتُ فى غَفْلَة مِن هذا فَکَشَفنا عَنْکَ غِطاؤَکَ فَبَصَرُکَ الْیَوْمُ حَدید)(1)

آرى چون آن مخزن سرّ الهى و جایگاه علوم بى منتهاى ربّانى دست بر سینه و پشت بندگان بکشد، دیگر هیچ حکمى بر آنان سخت و مشکل نخواهد بود،(2) و چون هر کدام از مردان حکومت او در اقطار عالم در مسئله اى درمانند، بر کف خویش مى نگرند و وظیفه خویش را بر روى آن نوشته مى یابند و به آن چه مأمورند عمل مى نمایند.(3)

بر هر یک از شمشیرهایى که حمایل دارند هزار کلمه از درهاى علم نگاشته شده که هر کلمه کلید هزار در از کمالات علوم است و معارف.

چنان سفره دل هاشان از مائده حکمت الهى پر گردد که حتى زنى در خانه خویش بر طبق کتاب خدا و سنّت رسول الله صلى الله علیه و آله حکم نماید.(4)

وقتى سپاهیانش در مسیر قسطنطنیه به خلیج و دریا برخورد کنند، بر

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ــ یعنى: (به او خطاب شود) تو از این صحنه غافل بودى و ما پرده از چشم تو کنار زدیم و امروز چشمت کاملا تیز بین است. سوره ق: 22.

2 ــ «یمسح الله بطونهم و ظهورهم فلا یشکل علیهم حکم.» بشارة الاسلام ص 311 منتخب الاثر485.

3 ــ «إذا قام القائم بعث فى أقالیم الارض، فى کلّ اقلیم رجلاً، یقول: عهدک فى کفک، فإذا ورد علیک امر لا تفهمه، و لا تعرف القضاء فیه، فانظر إلى کفّک و اعمل بما فیها.»

غیبت نعمانى 319، بحار الانوار ج 52 ص 365 .

4 ــ «تؤتون الحکمة فى زمانه حتّى إنّ المرأة لتقضى فى بیتها بکتاب الله تعالى و سنّت رسول الله (صلى الله علیه وآله).»

غیبت نعمانى ص 239 .

پاهاى خویش چیزى بنویسند و بر روى آب راه بروند که رومیان از تماشاى این صحنه حیرت انگیز، انگشت تعجّب به دهان گرفته و گویند:

«اگر اینان که یاران و هم راهان اویند، این گونه اند، پس خود او چگونه خواهد بود».(1)

چنان علم و دانش و آگاهى در میان مردم نشر یابد که دیگر هیچ کسى محتاج به سؤال از دیگرى نباشد و این است تفسیر آیه شریفه:(2)

( یُغْنِ اللهُ کُلاًّ مِنْ سِعَتِه)(3)

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ــ « و یبعث جنداً إلى القسطنطنیه، فإذا ابلغوا الخلیج کتبوا على أقدامهم شیئاً و مشوا على الماء، فإذا نظر الیهم الروم یمشون على الماء، قالوا: هولاء اصحابه یمشون على الماء فکیف هو؟»

غیبت نعمانى ص 319

2 ــ منتهى الآمال ج 2 فصل دوم در جمله اى از خصایص حضرت صاحب الزمان، خصیصه 24.

3 ــ یعنى: خداوند هر کدام را از فضل و کرم خود بى نیاز مى کند. سوره نساء: 130.

أن تظهر القوّة فى الآذان حتى یصیر البُعد کالعیان «30»

قوّت گوش ها، قدرت چشمان

حضرت امام جعفر صادق علیه السلام:

« اِنَّ قائِمَنا اِذا قامَ مَدَّ اللهُ لِشیعَتِنا فى اَسْماعِهِم وَ اَبْصارِهِمْ.»(1)

« هنگامى که قائم ما قیام نماید، خداوند در قوّت و قدرت چشم وگوش شیعیان ما مى افزاید .»

این نیز از جمله ارمغان هاى نسیم صبح پیروزى است. بادهاى لطیف رحمت بر پرده هاى حجاب آویخته بر چشم و گوششان مى خورد و آن پرده ها را از منظر دید و حیطه گوششان کنار مى زند، بطورى که مؤمن از شرق عالم برادر مؤمن خویش را در غرب نظاره مى کند، و او نیز از غرب، شرق را بالعیان مى بیند.(2)

قدرت سمعى و بصرى آنان چنان امتداد یابد که از هر کجاى عالم که باشند صداى مقتداى اهل ایمان را از همان جائى که هست بشنوند،(3) و

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ــ بحار الانوار ج 52 ص 336.

2 ــ « انّ المؤمن فى زمان القائم و هو بالمشرق لیرى أخاه الّذى فى المغرب و کذا الّذى فى المغرب یرى اخاه الّذى فى المشرق »بحار الانوار ج52 ص 391.

3 ــ «إنّ قائمنا إذا قام، مدّ الله لشیعتنا فى أسماعهم و أبصارهم، حتّى لا یکون بینهم و بین القائم برید یکلمهم فیسمعون، و ینظرون إلیه و هو فى مکانه.» منتخب الأثر ص 483.

تماشاگر چهره زیبا و ملکوتى اش باشند. و این امرى نیست که باور نتوان کرد، چرا که نظائر آن در قرآن کریم آمده است:

جناب آصف بن برخیا وزیر حضرت سلیمان على نبینا و آله و علیه السلام، تخت بلقیس را به چشم برهم زدنى از مسافتى بسیار طولانى در نزد آن حضرت حاضر کرد(1)، که به نقل روایات زمین پهلو خالى نمود تا سرزمین سبا و به ملک حضرت سلیمان در کنار هم قرار گرفت، و تخت به چشم بر هم زدنى حاضر گردید(2)، و هم چنین خداوند متعال به حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام ملکوت آسمان ها و زمین را یکباره نشان داد، پس اگر سلیمان ملک وجود حضرت مهدى موعود علیه السلام با اصحاب خویش این گونه باشند، امرى عجیب نیست.

ــــــــــــــــــــــــــــ

1 ــ سوره نمل: 40.

2 ــ تفسیر المیزان ج 15 ص 370 ذیل آیه 40 سوره نمل .

أصحابه أعمارهم لتُستَمر حتى یروا أبناء هم ألف نفر «31»

عمرهاى طویل

حضرت امام محمّد باقر علیه السلام:


برچسب ها :
درباره وبلاگ
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 657306
تعداد نوشته ها : 253
تعداد نظرات : 11
پخش زنده
X