همراز مهدي
موضوعات
امام زمان مهدی (عجل الله فرجه) (36) قائم آل محمد (33) گالری عکس تصویر فیلم (30) کنکور دانشگاه مهدی (26) مذهبی و معنوی (26) یا اباصالح المهدی (26) روانشناسی اسلامی (26) انتظار فرج و ظهور (25) فلسفه و عرفان لاهوتیان (23) فرهنگی اجتماعی (23) نماز قرآن سنت (22) سلام و صلوات (22) عشق و محبت (22) اخلاقی و سخنرانی (18) حدیث حکایت روایت (17) گل نرجس (17) دجال ملعون (17) آموزشی تحقیقاتی (14) مقاله پیام نامه بیانیه (14) کتاب علم فن آوری (13) عدالت انسانیت مسلمانیت (12) زندگی و خانواده (12) صبر و خویشتن دارى (12) شعر و شاعر (12) مشاوره عمومی نظرات (11) دانلود نرم افزار (9) شجاعت و شهامت (8) غدیر خم (8) سفیانی ملعون (6) اطلاعات و اخبار (6) نویسنده و داستان (6) مسئله پاسخ سوال جواب (6) دعا مناجات دلنوشته (6) ادب هنر طنز (5) شهید و دفاع مقدس (4) سیدحسنی خراسانی یمانی (4) سید عبدالعظیم حسنی (4) فروشگاه اینترنتی (2) جبهه جنگ ایثار شهادت (2) مذهبي و معنوي (2) الاسلام القرآن الکریم الشیعه اهل البیت علیهم السلام (2) آموزشي تحقيقاتي (2) مقاله پيام نامه بيانيه (2) حديث حكايت روايت (2) فلسفه و عرفان لاهوتيان (2) فرهنگي اجتماعي (2) يا اباصالح المهدي (1) روانشناسي اسلامي (1) نويسنده و داستان (1) عدالت انسانيت مسلمانيت (1) كتاب علم فن آوري (1) آدينه و متفرقه (1) Mahdism Doctrine Islamic (1) مرجع تقلید فتوی مجتهد (1) كنكور دانشگاه مهدي (1) امام زمان مهدي (عجل الله فرجه) (1) ورزشی و سیاحتی (1) پزشکی بهداشتی سلامت (1) گل گیاه طبیعت محیط زیست (0) سیاست پول اقتصاد (0) اینترنت رایانه کامپیوتر موبایل (0) سینما تئاتر نمایش (0) آدینه و متفرقه (0) بدون موضوع (49)
صفحه ها
همراز توجه : بیننده عزیز سلام علیکم برای اینکه از این وبلاگ دیدن میکنید سپاسگذارم لطفا برای تعجیل در فرج آقا امام زمان (عجل الله)<1>ءالی<100>صلوات بفرستید که برای برآورده شدن حاجت هم خوب است. آثار نماز آثار نماز نخواندن ويژگي هاي حضرت مهدي (عجل الله) 5 ويژگي هاي حضرت مهدي (عجل الله) 4 ويژگي هاي حضرت مهدي عليه السلام 3 ويژگي هاي حضرت مهدي عليه السلام 2 ويژگي هاي حضرت مهدي عليه السلام 1 مدح و منقبت سوّمين اختر فروزنده امامت و ولايت پنجره امام زمان علیه السلام چهل داستان و چهل حديث از امام حسين (ع) درخشش پنجمين نور ايزدى رمضان، منتخب از مفاتيح الجنان آيين رمضان مناسبتها، احکام، ادعيه و آداب ابوالأسود دوئلي شاعر ايمان و ولايت صداي سخن عشق، حماسه ديني در ادب پیک در وضو شریک نگیرید! قدمگاه کتاب ديگر قرآن! تكلیف عاشق ساعت به وقت شرعی دوازده! علم امام به رفتار ما روزه خواری اکیدا ممنوع! مهر من نثار تو آمنه بنت شريد رسم عاشق کشی اسلام چگونه گسترش يافت؟ فرهنگ ايراني چهار پناهگاه قرآنی تشيع و انديشه‌ شيعي2 تشيع و انديشه‌ شيعي سرز مین مقدس و خاندان آل اشعر خصوصی سازی و سیاست های کلی اصل 44
فيدها
اس ام اس مهدي قائم آل محمد (عجل الله)


گرفته مُلك حق/ ز مقدمش رونق

به گوش جان آيد/نداي جاء الحق

ولادت آخرين ذخيره ي الهي، بهار دلها، يوسف زهرا، تبريك و تهنيت



امشب بوي خدا نمودم حس / نرجس دارد به دامنش نرگس

سعيد و مسعود است،حجت معبود است/گل چمن آرا، مهدي موعود است

عيد شما مبارك



گويند كسان كه روز عيد آمده است

اين نكته بطبع من بعيد آمده است

روزيست به ماعيد كه گويند همه

زان يار سفركرده نويد آمده است

ولادت امام زمان(عج) مبارك



اي مخزن سرّ كردگار ادركني

اي هم تو نهان هم آشكار ادركني

بگزيده براي خويش هركس ياري

اي در دو جهان مرا تو يار ادركني …

ميلاد امام زمان بر شما مبارك



آمد گه شادماني اي مردم

آن وعده ي آسماني اي مردم

اي زنده دلان ظهور نزديك است

هنگام ظهور نور نزديك است

آن ماه به چاه رفته باز آيد

قائم به اقامه ي نماز آيد



غزل طاير قدسي از لسان الغيب / دارم اميد كه نور بصرم باز آيد

آنكه غايب شده است از نظرم باز آيد / گرميِ دل خنكاي جگرم باز آيد

اس ام اس ولادت امام زمان بر شما مبارك



اي دل شيداي ما، گرم تمنّاي تو

كي شود آخر عيان طلعت زيباي تو

گر چه نهاني ز چشم، دل نبود نااميد

مي رسد آخر به هم چشم من و پاي تو

نيمه ي شعبان بود روز اميد بشر

شادي امروز ما نهضت فرداي تو


برخيز كه حجت خدا مي آيد / رحمت زحريم كبريا مي آيد

از گلشن عسگري گذر كن كه سحر / بوي گل نرگس از فضا مي آيد …

عيد مهدي بر شما مبارك



مهدي، نظري به ما عنايت كن

مارا به صراط خود هدايت كن

مهدي! اگر از منتظرانت بوديم

چون ديده ي نرگس نگرانت بوديم

با اين همه روسياهي و سنگدلي

اي كاش كه از همسفرانت بوديم

ميلاد دوازدهمين گل بوستان امامت و ولايت، امام عصر و الزمان مبارك .



اي وارث تاج و تخت محمود بيا / مرآت صفات پاك معبود بيا

خلق آرزوي بهشت موعود كنند / والله تويي بهشت موعود بيا

اس ام اس عيد شما مبارك



صبحي دگر مي آيد اي شب زنده داران

از قله هاي پر غبار روزگاران

از بيكران سبز اقيانوس غيبت

مي آيد او تا ساحل چشم انتظاران

آيد به گوش از آسمان اينست مهدي

خيزد خروش از تشنگان اينست باران …

ميلاد امام زمان بر شما مبارك



كاش از لطف شبي ياد ز ما مي‌كردي / ياد از عاشق افتاده ز پا مي‌كردي

كاش بيمار فراقت كه ز پا افتاده / با نگاه ملكوتي تو دوا مي‌كردي

يا مهدي ادركني

عيد شما مبارك



بيا موعود هنگام قيام است

جهان مجروح يك جو التيام است

زمان لبريز شوق و انتظار است

زمين بر رجعتت امّيدوار است

بيا امشب شب قدر است ما را

علمدار تو در صدر است ما را

ميلاد آخرين شكوفه ي باغ احمدي، حضرت مهدي(عج) مبارك.



اهل آسمان و زمين بوسيله ي ظهور او خوشحال مي شوند. پرندگان هوا

و ماهيان دريا نيز با ظهور او شادي مي كنند. امام صادق عليه السلام

سلامتي و تعجيل در فرجش “صلوات”



بگو با خستگان، صبح سعادت سر زد از خاور

مشام جان معطر مي شود ار نكهت دلبر

سحر بشگفت در دامان نرجس نوگل زهرا

تبسم مي كند منجي عالم بر رخ مادر

خدايا عيدي ما را ظهور او عنايت كن

كه ما را جز ظهور او نباشد حاجتي ديگر



شد نيمه ي شعبان و جهان گشت جوان

از مقدم پاك آن ولي سبحان

آن پرده نشين كاخ وحدت امروز

بنمود رخ از پرده و گرديد عيان

ولادت امام زمان(ع) مبارك باد



اي وارث تاج و تخت محمود بيا / مرآت صفات پاك معبود بيا

خلق آرزوي بهشت موعود كنند / والله تويي بهشت موعود بيا

عيد شعبان مبارك باد



مـژده‌ي آمـدنت قيمـت جـان مي‌ارزد

تاري از موي تو آقـا به جهـان مي‌ارزد

السلام عليك يا صاحب الزمان

بهترين هديه به امام زمان عج ترك يك گناه است



بر منتظرين مژده بده منتظر آمد / از مهد بقا مهدى ثانى عشر آمد

اي منتظران گنج نهان مي آيد / آرامش جان عاشقان مي آيد

بر بام سحر طلايه داران ظهور / گفتند كه صاحب الزمان مي آيد

ميلاد امام زمان بر شما مبارك



عصر انتظار، ولادتت را به جشن گرفته است، اي گل نرگس

چشمان منتظر ما، خيس از اشك شوق ميلاد توست، مهدي زهرا

خجسته باد ميلاد مولود نجات



آمدنت چون رستاخيز، عدل گستر است و چون سپيده صبح،

نويد آغازي دوباره براي همه خوبي هاست .

ميلاد مهدي موعود مبارك باد



جلوه گل عندليبان را غزلخوان مي كند

نام مهدي صد هزاران درد درمان مي كند

مدعي گويد كه با يك گل نمي آيد بهار

من گلي دارم كه دنيا را گلستان مي كند

ولادت امام زمان(ع) مبارك باد



طلوع نزديك است اگر بخواهيم

ظهور تو زيباتر از ظهور همه‌ي زيبايي‌هاست

چشم به راه زيباترين بهاريم

خدايا انتظار چقدر دير مي‌گذرد

با صد نگاه خسته، صدا مي‌زنيم تو را

بياييد همه منتظر آمدنش شويم



نيمه ي شعبان گل نرگس شكفت / چلچله از شادماني شب نخفت

آبشار يك لحظه آرام شد، نريخت / تا كه رازش با گل نرگس بگفت

سرو حيران شد از آن فر و جلال / ماه فرو مانده در آن حسن جمال

نيمه شعبان را به شما تبريك عرض مي كنم.



برخيز كه حجت خدا مي آيد / رحمت زحريم كبريا مي آيد

از گلشن عسگري گذر كن كه سحر / بوي گل نرگس از فضا مي آيد

ولادت امام زمان(ع) مبارك باد



اي منتظران گنج نهان مي آيد

آرامش جان عاشقان مي آيد

بر بام سحر طلايه داران ظهور

گفتند كه صاحب الزمان مي آيد

ولادت امام زمان(ع) مبارك باد



قدم ‌هايت بوسه‌گاه چشم‌هايمان اي گل نرگس

جشن ميلادت كاش به ضيافت ظهور مي‌پيوست

ميلاد نرگس پنهان گرامي باد



سر راهت در انتظارم

برده هجرت صبر و قرارم

جز ظهورت اي گل زهرا

به خدا حاجتي ندارم



شد نيمه ي شعبان و جهان گشت جوان

از مقدم پاك آن ولي سبحان

آن پرده نشين كاخ وحدت امروز

بنمود رخ از پرده و گرديد عيان



همه هست آرزويم كه بيينم از تو رويي

چه زيان تو را كه من هم برسم به آرزويي

به كسي جمال خود را ننموده‏اي و ببينم

همه جا به هر زباني بود از تو گفتگويي



اس ام اس ميلاد مهدي(عج)، تصنيف سرخ ترانه هاي انتظار، بر عموم مسلمين جهان مبارك باد



خجسته باد بزم قدسيان در صبحي كه آفتاب زمين و آسمان به زير سقف خانه نرگس طلوع مي كند.




بر منتظرين مژده بده منتظر آمد / از مهد بقا مهدى ثانى عشر آمد

اي منتظران گنج نهان مي آيد / آرامش جان عاشقان مي آيد

بر بام سحر طلايه داران ظهور / گفتند كه صاحب الزمان مي آيد …



اي مدني برقع و مكي نقاب

سايه نشين چند بُوَد آفتاب؟

منتظران را به لب آمد نفس

اي ز تو فرياد، به فرياد رس



پيك صبا دارد به لب از شوق ديدار اين سخن

بادا مبارك مقدمت يا سيدي! يابن الحسن



به انتظار تو نشستن، اشتباه ماست، به انتظار تو بايد ايستاد …

(ميلاد مبارك)



امشب ز كرَم حق گُهرى داد به نرجس / وز برج ولايت قمرى داد به نرجس

خوش باش كه حق بال و پرى داد به نرجس / برخيز كه زيبا پسرى داد به نرجس …




ما غايبيم، او منتظر آمدن ماست …

(ميلاد مبارك)



هر روزي كه مي گذرد، يك روز به ظهور امام زمان نزديك تر مي شويم

اما به خود امام زمان چطور … ؟



يا مهدي، اي نقطه شروع شفق، اي مجري حق، ميلاد تو قصيده بي انتهاييست كه تنها خدا بيت آخرش را مي داند. بيا و حسن ختام زمان باش …

خدايا با نور امام مهدي، همه‌ي تاريكي‌ها را روشن كن

(ميلاد نور مبارك)



خداوندا رسان از ما سلامش / به گوش ما رسان يارب كلامش

بسوز سينه ى مجروح زهرا / نما تعجيل در امر قيامش

(عيد شما مبارك)



جلوه گل عندليبان را غزلخوان مي كند / نام مهدي صد هزاران درد درمان مي كند

مدعي گويد كه با يك گل نمي آيد بهار / من گلي دارم كه دنيا را گلستان مي كند …



مهدي جان! به روسياهي‌مان نگاه نكن و به دستهايمان كه خالي و گنهكارند

قلبمان را ببين كه هر روز، صبح و شام تو را مي‌خوانند …



ميلاد با سعادت منجي عالم بشريت، برپاكننده قسط و عدل

منتقم خون حسين(ع)، حضرت وليعصر، امام زمان،

مهدي موعود (عج) بر عموم شيعيان جهان مبارك باد …



اي منتظر، غمگين مباش قدري تحمل بيشتر

گردي به پا شد از افق گويا سواري مي‌رسد …



امام كاظم (ع): جسم او از ديدگان غايب ولي ياد او در دل هاي مؤمنين زنده خواهد بود …



پيامبر اكرم(ص): در دولت او مردم آنچنان در رفاه و آسايشي به سر مي برند كه هرگز نظير آن ديده نشده است …



ميلاد دوازدهمين گل بوستان امامت و ولايت، امام عصر و الزمان مبارك …



گاهي اگر با ماه صحبت كرده باشي / پيشش اگر از ما شكايت كرده باشي

حتي اگر بي آنكه مشتاقان بدانند / يك شب نمازي را امامت كرده باشي

يا در لباس ناشناسي در شب قدر / از خود حديثي را روايت كرده باشي

پس مرمكهاي نگاه ما عقيم ا ند / تو حاضري بي آنكه غيبت كرده باشي …



خداوندا رسان از ما سلامش / به گوش ما رسان يارب كلامش

بسوز سينه ى مجروح زهرا / نما تعجيل در امر قيامش …

(عيد شما مبارك)



جلوه گل عندليبان را غزلخوان مي كند / نام مهدي صد هزاران درد درمان ميكند

مدعي گويد كه با يك گل نمي گردد بهار / من گلي دارم كه عالم را گلستان ميكند …

عيد منتظران مبارك



تو را گر طول غيبت كرده محزون / شدم از انتظارت من جگر خون

بود صبر تو از صبر الهي / چه سازم من به اين قلب بر از خون …



چه شود بيايد آن روز كه به تو رسيده باشم / به هواي ديدن تو ز هوا رهيده باشم

همه عمر من به ياد تو گذشته نازنينا / نكند كه من بميرم و تو را نديده باشم …

(به اميد ظهورش، ميلاد آقا مبارك)



اگر مهدي زهرا باز گردد / جهان آيينه اعجاز گردد

سرم را پيش پايش مي گذارم / كه با خاك رهش دمساز گردد …



مرا به غير تو نبود پناه مهدي جان / كه من گدايم و هستي تو شاه مهدي جان

در انتظار تو شام ها گذشت عمر عزيز / نگشت حاصل من غيـر آه مهـدي جان …



غير از تو مرا دلبر و دلدار نباشد / دل نيست هر آندل كه ترا يار نباشد

شادم كه غم هجر توگرديده نصيبم / بهتر ز غم هجر تو غمخوار نباشد …

ولادت امام مهدي(عج) بر شما مبارك
بگو چگونه تو تدبير مي كني اقا؟ / چرا در امدنت دير مي كني اقا؟

دل تمامي عشاق دوره گردت را / چقدر ساده غزلگير مي كني اقا؟ …



يك پرسش ساده كليد قفل دل شد / آيا تو مولاي خودت را دوست داري؟

آيا به ياد يوسف تنهاي زهرا / در غيبتش خونين دل و چشم انتظاري … ؟



بر چهره پر ز نور مهدي صلوات / بر جان و دل صبور مهدي صلوات

تا امر فرج شود مهيا بفرست / بهر فرج و ظهور مهدي صلوات …




اى گل كه ولاى تو در جان من است / داغ غم دورى تو مهمان من است

يك لحظه بيابه جان زهرا سوگند / جاى قدمت به روى چشمان من است …



كاش مهدى به جهان چهره هويدا مى‏ كرد / گره از مشكل پيچيده ى ما وا مى ‏كرد

كاش مى ‏آمد و با آمدنش از ره لطف / قبر مخفى شده ى فاطمه پيدا مى ‏كرد …



اى وارث ذوالفقار مولا برگرد! / اى نور دو چشم آل طاها، برگرد

ما شعله به شعله سوختيم از غم ياس / اى منتقم حضرت زهرا، برگرد …



اى وارث ذوالفقار مولا برگرد! / اى نور دو چشم آل طاها، برگرد

ما شعله به شعله سوختيم از غم ياس / اى منتقم حضرت زهرا، برگرد …




ميلاد دوازدهمين گل بوستان امامت و ولايت، امام عصر و الزمان مبارك …



به اميد روزي كه همه ي پيامك هاي جهان اين باشد: ” مهدي فاطمه آمد . “



بر منتظران اين خبر خوش برسانيد / كامشب شب قدر است همه قدر بدانيد

با نور نوشتند به پيشاني خورشيد / ماهي كه جهان منتظـرش بود درخشيد …

عيد شعبان مبارك



امشب رسد از سامره بوي گل نرگس / گلها همه چشم‎اند به سوي گل نرگس

يعقوب شنيده است بـوي پيرهن امشب / مهدي زده لبخند به روي حسن امشب


آهوي رميده اي كه بر مي گردي / پيغام سپيده اي كه برمي گردي

گفتيم شبي سياه از غم داريم / انگار شنيده اي كه بر مي گردي …


يازده پله زمين رفت به سمت ملكوت / يك قدم مانده، زمين شوق شكفتن دارد …

ميلاد منجي عالم بر شما مبارك



بشكفت به شوق و شعف و زمزمه امشب / گل از گل لبخـند بني فاطمه امشب

مرغان بهشتـي شده آواره مهدي / گـردند به دور و بــرِ گهـواره مهدي …



اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر و اجعلنا من خير اعوانه و انصاره و المستشهدين بين يديه …


ديريست كه ما منتظر روي تو هستيم / ما بند نجابت به تن اسم تو بستيم

ديريست كه دلداده ما خانه نشين است / جاي قدمش بوسه به صد چاك زمين است …



اي منتظران گنج نهان مي آيد / آرامش جان عاشقان مي آيد

بر بام سحر طلايه داران ظهور / گفتند كه صاحب الزمان مي آيد …

ميلاد آقا امام زمان بر همگان مبارك



سِرّي كه فقط خدا از آن آگاه است / مهدي گل بي خزان آل الله است

اي منتظران حضرتش برخيزيد / پيغام دوباره سحر در راه است …



قائم آل نور، يا مهدي / عطر سبز حضور، يا مهدي

تا هميشه صبور مي مانيم / در هواي ظهور، يا مهدي

اينك كه شده ولادتت اي جانا / جلوه نور به دنيا بنما يا مهدي



بود محرابم ابروي تو اي دوست / نمازم جانب كوي تو اي دوست

اگر حبل المتين فرموده قرآن / نباشد غير گيسوي تو اي دوست …



در تمناي نگاهت بي قرارم تا بيايي / من ظهور لحظه ها را مي شمارم تا بيايي

خاك لايق نيست تا به رويش پا گذاري / در مسيرت جان فشانم گل بكارم تا بيايي …



خواهي كه در پناه كرامات سرمدي / ايمن شوي زفتنه و ايمن زهر بدي

لبريز كن زعطر گلِ نور سينه را / با ذكر سبز يك صلوات محمدي …

تعجيل در فرج آقا صلوات



اس ام اس ميلاد نور بر شما مبارك

خدايا، درك دوران سبز ظهور دولت عشق را نصيب ما بگردان

آمين …



تفعل زدم نيمه ي شب به قرآن / كتابي كه از وحي شيرازه دارد

براي دلم آيه ي صبر آمد / ولي نازنين،صبر، اندازه دارد …

(اللهم عجل لوليك الفرج)



اين همه لاف زن و مدعي اهل ظهور پس چرا يار نيامد كه نثارش باشيم

سالها منتظر سيصد و اندي مردانيم آنقدر مرد نبوديم كه يارش باشيم

اگر آمد خبر رفتن ما را بدهيد به گمانم كه بنا نيست يارش باشيم …



دوست دارم كه يك شب جمعه/ صبح گردد به رسم خوش عهدي

ناگهان بشنوم زسمت حجاز/ نغمه ي دلخوش انا المهدي




روزي در برگه تقويم خواهند نگاشت

تعطيل رسمي – روز ظهور حضرت ولي‌عصر«ع»

ولادت امام مهدي(عج) بر شما مبارك


اس ام اس


ما معتقديم كه عشق سر خواهد زد / بر پشت ستم كسي تير خواهد زد

سوگند به هر چهارده آيه نور / سوگند به زخم هاي سرشار غرور

آخر شب سرد ما سحر مي گردد / مهدي به ميان شيعه برمي گردد

——
بي خبر از همه عالم زتو خواهم خبري يا فرج الله

دلخوشم گر زتو آيد خبر مختصري يا فرج الله


گفتم فراغ تاكي؟

گفتم كه روي خوبت،از من چرا نهان است؟ / گفتا تو خود حجابي، ورنه رخم عيان است

گفتم كه از كه پرسم، جانا نشان كويت ؟ / گفتا نشان چه پرسي،آن كوي بي نشان است

گفتم مرا غم تو، خوشتر ز شادماني / گفتا كه در ره ما، غم نيز شادمان است

گفتم كه سوخت جانم، از آتش نهانم / گفتا آن كه سوخت او را، كي ناله يا فغان است

گفتم فراغ تا كي؟گفتا كه تا تو هستي / گفتم نفس همين است، گفتاسخن همان است

گفتم كه حاجتي هست، گفتا بخواه از ما / گفتم غمم بيفزا، گفتا كه رايگان است

گفتم ازم بپذير،اين نيم جان كه دارم / گفتا نگاه دارش،غمخانه ي تو جان است


اس ام اس آيا مي دانيد در مورد امام زمان (عج):

آيا ميدانيد كه: يكي از دلايل وجود امام، قاعده ي لطف خداست

آيا ميدانيد كه: امامت حضرت مهدي(عليه السلام )به دو راه نص و معجزه ثابت شده است،

آيا ميدانيد كه: اقوام اروپاي مركزي در انتظار ظهور«بوخص» مي باشند،

آيا ميدانيد كه: داستان ولادت آن بزرگوار خود جلوه اي است از لطف و فضل بي كران الهي است .،

آيا ميدانيد كه: دركتاب نجم الثاقب،۱۸۲ اسم و لقب از حضرت ذكر شده است،

آيا ميدانيد كه: بر گونه ي راست حضرت مهدي (عليه السلام ) خالي جذاب وجود دارد،

آيا ميدانيد كه: ازجمله مواريث انبياء(عليه السلام ) كه حضرت مي آورند، منبر حضرت سليمان است

آيا ميدانيد كه: امام زمان(عليه السلام ) فرمودند: سجده‏ى شكر از لازم‏ترين و واجب‏ترين سنّت‏هاى دينى است،

آيا ميدانيد كه: قسمتي از كتاب «كمال الدين»در سال ۱۹۰۱م در هايدلبرگ آلمان توسط مولر منتشر شد

آيا ميدانيد كه: مسأله غيبت امري نبودكه به تازگي مطرح شده باشد،

آيا ميدانيد كه: غيبت، دلائلي دارد كه به امامان اجازه افشاي آن داده نشده است،

آيا ميدانيد كه: منافع زمان غيبت آن حضرت، آن هم بر دو نوع است،

آيا ميدانيد كه: در واقع غيبت صغري براي فراهم شدن شرايط لازم جهت درك دوران غيبت كبري امري ضروري بود،

آيا ميدانيد كه: عثمان بن سعيد پيش از وفاتش مأمور شد تا پسرش محمد را به عنوان نائب امام به شيعيان معرفي كند،

آيا ميدانيد كه: نخستين كسي كه در اسلام مهدي موعود ناميده شد « محمد حنفيّه» بود،

آيا ميدانيد كه: در روايات داريم كه در عصر غيبت ” قم و مردم آن بر ديگر انسان ها حجت هستند

آيا ميدانيد كه: درباره امكآن ارتباط و مشاهده حضرت دو ديدگاه وجود دارد، آيا ميدانيد كه: شرايط سخت دروان غيبت به چه گونه اي است،

آيا ميدانيد كه: از ويژگي هاي منتظران، استقامت در دين، پارسايي و تخلّق به مكارم اخلاق است،

آيا ميدانيد كه: طبق برخي روايات در محرم آخرين سال غيبت اتفاقاتي رخ مي دهد،

آيا ميدانيد كه: كوفه مقرّحكومت حضرت مهدي(عليه السلام ) است،

آيا ميدانيد كه: در كتاب «ايقاظ من الحجة» از شيخ حّرعاملي بيش از۶۰۰ حديث و بيش از۶۰ آيه در مورد رجعت آمده است.

آيا ميدانيد كه:امام مهدي(عج) مي فرمايند: من براي جهانيان، امان (از عذاب الهي) هستم، همانگونه كه ستارگان براي ساكنان ‏آسمان، مايه امن و آسايش هستند . ‏

آيا ميدانيد كه: يكي از تكاليف عصر غيبت تصديق بعضى نشانه‏هاي ظهور است،

آيا ميدانيد كه: از جمله مخالفان حضرت مهدي(عليه السلام ) جمود انديشان هستند،

آيا ميدانيد كه: محل سكونت امام زمان (عج) و خانواده‌اش شهر كوفه و «مسجد سهله» خواهد بود؟

آيا ميدانيد كه:با تشكيل حكومت جهاني اسلام، از آسمان و زمين «بركات مادّي و معنوي» بارش و جوشش مي‌كند؟

آيا ميدانيد كه: دشمنان امام زمان (عج) عبارت‌اند از: ابليس، شياطين، دجّال، سفياني، صهيونيست‌ها، طاغوت‌ها، منافقان و ….؟!

السلام عليك يا ابا صالح المهدي عجل الله

برچسب ها :
از علائم ظهور فقط علامات حتمي مانده است

«مرحوم حجت الاسلام  سيد محمد گلپايگاني فرزند آيت الله سيد جمال گلپايگاني فرمود:

پس از فوت مرحوم پدرم شبي در خواب ديدم حضورشان مشرف و ايشان در اطاق مفروش به زيلو و فاقد اثاث نشسته اند.

گفتم: پدر! اگر خبري نيست ما هم بدنبال كارمان برويم؛ وضع طلبگي در گذشته و حال، همين است كه به چشم مي خورد.

فرمود: پسر حرف مزن؛ هم اكنون ولي امر ـ عجل الله فرجه الشريف ـ تشريف مي آورند.
آنگاه پدرم از جا برخاست. متوجه شدم محبوب كل عالم، تشريف آوردند؛ پس از عرض سلام و جواب، حضرت، قبل از اينكه من حرفي بزنم فرمودند:

« سيد محمد، مقام پدرت اين حجره محقر نيست؛ بلكه مقامش آنجاست. »


بر اثر اشاره دست حضرت نگاه كردم قصري با شكوه، ساختماني با عظمت كه لايدرك و لايوصف است، ديدم و خوشحال گرديدم. عرض كردم:
يابن رسول الله آيا وقت ظهور موفورالسرور رسيده است تا ديدگان همه به جمال و حضور و ظهورتان روشن شود؟ فرمودند:


« لم تبق من العلامات الا المحتومات و ربّما ( او فربما علي ترديد مني ) اوقعت في مده قليله فعليكم بدعاء الفرج:

از علائم ظهور فقط علامات حتمي مانده است و شايد آنها نيز در مدتي كوتاه به وقوع به پيوندند و براي فرج دعا كنيد. »



راوي : حجت الاسلام ملبوبي، صاحب كتاب الوقايع و الحوادث . . منبع :

 http://www.yamojir.com/fa/tashrofat/royahaye-sadege/1185-2009-10-13-19-32-08.html



« اللهم عجل فرج مولانا بحق محمد و آله الطاهرين »

 امام زمان مهدي (عجل الله فرجه) - قائم آل محمد - كنكور دانشگاه مهدي - مذهبي و معنوي - يا اباصالح المهدي - فرهنگي اجتماعي - انتظار فرج و ظهور - فلسفه و عرفان لاهوتيان - سلام و صلوات - اخلاقي و سخنراني - حديث حكايت روايت - گل نرجس - مقاله پيام نامه بيانيه - آموزشي تحقيقاتي - نويسنده و داستان - اطلاعات و اخبار

برچسب ها :
مناجات با خدا توکلت علی الله یا صاحب الزمان ادرکنی

مناجات با خدا توکلت علی الله یا صاحب الزمان ادرکنی

بارالها!

در پیشگاه تو ایستاده ام،

و دستهایم را بسوى تو بلند کرده ام،

آگاهم که در بندگى ات کوتاهى نموده و در فرمانبرى ات سستى کرده ام،

اگر راه حیا را مى پیمودم از خواستن و دعا کردن مى ترسیدم...

ولى … پروردگارم!

آن گاه که شنیدم گناهکاران را به درگاهت فرا مى خوانى ،

و آنان را به بخشش نیکو و ثواب وعده مى دهى ،

... براى پیروى ندایت آمدم،

و به مهربانى هاى مهربانترین مهربانان پناه آوردم.

و به وسیله پیامبرت که او را بر اهل طاعتت برترى داده، و اجابت و شفاعت را به او بخشیدى ،

و به وسیله برترین زن،

و به فرزندانش، که پیشوایان و جانشینان اویند،

و به تمامى فرشتگانى که به وسیله اینان به تو روى مى کنند، و در شفاعت نزد تو، آنان را که خاصان درگاه تواند، وسیله قرار مى دهند، به تو روى مى آورم.

... پس بر ایشان درود فرست،

و مرا از دلهره ملاقاتت درامان دار،

و مرا از خاصّان و دوستانت قرار ده،

پیشاپیش، خواسته و سخنم را آنچه سبب ملاقات و دیدن تو مى شود قرار دادم

اگر با این همه، خواسته ام را رد کنى ، امیدهایم به تو به یأس مبدّل مى گردد،

همچون مالکى که از بنده خود گناهانى دیده و او را از درگاهش رانده،

و آقایى که از بنده اش عیوبى دیده و از جوابش سر باز مى زند.

واى بر من اگر رحمت گسترده ات مرا فرانگیرد،

اگر مرا از درگاهت برانى ، پس به درگاه چه کسى روى کنم؟

اما... اگر براى دعایم درهاى قبول را گشوده، و مرا از رساندن به آرزوهایم شادمان گردانى ، چونان مالکى هستى که لطف و بخششى را آغاز کرده، و دوست دارد آن را به انجام رساند، و مولایى را مانى که لغزش بنده اش را نادیده انگاشته و به او رحم کرده است.

در این حالت نمى دانم کدام نعمتت را شکرگزارم؟

... آیا آن هنگام که به فضل و بخششت از من خشنود شده، و گذشته هایم را بر من مى بخشایى ؟

... یا آن گاه که با آغاز کردن کرم و احسان بر عفو و بخششت مى افزایى ؟

مناجات با خدا

پروردگارا!

خواسته ام در این جایگاه، یعنى جایگاه بنده فقیر ناامید، آن است که...

گناهان گذشته ام را بیامرزى ،

و در باقیمانده عمرم مرا از گناه بازدارى ،

و پدر و مادرم را که دور از خانه و خانواده و غریبانه در زیر خاکها خفته اند، ببخشى .

...تنهایى شان را با انوار احسانت از بین ببر،

و وحشتشان را با نشانه هاى بخششت به انس بدل کن،

و به نیکوکارشان دم به دم نعمت و شادمانى بخش،

و به گناهکارشان مغفرت و رحمت عطا کن،

... تا به لطف و مرحمتت ازخطرات قیامت درامان باشند،

به رحمتت در بهشت ساکنشان گردان،

و بین من و آنان در آن نعمت گسترده شناسایى برقرار کن،

تا مشمول شادمانى گذشته وآینده شویم.

 

آقایم!

اگر در کارهایم چیزى سراغ دارى که مقامشان را بالا مى برد و بر اکرامشان مى افزاید، آن را در نامه اعمالشان قرار ده،

و مرا در رحمت با آنان شریک کن،

و آنان را مشمول رحمتت بگردان، همچنان که مرا در کودکى تربیت کردند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی امام رضا(ع)

امام زمان مهدی (عجل الله فرجه) - قائم آل محمد - روانشناسی اسلامی - یا اباصالح المهدی - کنکور دانشگاه مهدی - مذهبی و معنوی - فلسفه و عرفان لاهوتیان - انتظار فرج و ظهور - نماز قرآن سنت - فرهنگی اجتماعی - عشق و محبت - سلام و صلوات - اخلاقی و سخنرانی - حدیث حکایت روایت - کتاب علم فن آوری - مقاله پیام نامه بیانیه - آموزشی تحقیقاتی - عدالت انسانیت مسلمانیت - مشاوره عمومی نظرات - صبر و خویشتن دارى - زندگی و خانواده - شجاعت و شهامت - مسئله پاسخ سوال جواب - دعا مناجات دلنوشته

برچسب ها :
شهیدی که امام زمان(عجل الله) را دید

در اینجا متن وصیت نامه شهیدی را خواهید خواند که اعلام می دارد موفق به دیدار حضرت صاحب الزمان (عج) شده است .

شهید مهندس «مصطفی ابراهیمی مجد»، فرزند احمد در سال 29/7/1333 در تهران دیده به جهان گشود. وی در سال 26/6/ 1360در منطقه عملیاتی دارخوین به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای بهشت زهرا ( س ) تهران در قطعه 24 ردیف 95 شماره 24 به خاک سپرده شده و روزانه توجه زائران بسیاری را از اقصی نقاط کشور و حتی دنیا به زیارت مزارش جلب می نماید .



بسم الله الرحمن الرحیم

استغفرالله

من مصطفی ابراهیمی مجد ،دعای فوق را که در زیارت حضرت صاحب الامر آمده تا به انتها جزو اعتقاد خود دانسته و این زیارت را به این جهت بیشتر متذکر شدم چون در انتهای دعا امام عصر(عج) را شاهد و گواه بر شهادتین خود می گیرم و از شما می خواهم که دعای فوق را خوانده و در آنجا من شهادتین را به طور کامل پذیرفته ام و علت ذکر نکردن فقط به خاطر طولانی شدن وصیت نامه است.

اُشهِدُکَ یا مَولای أنّی اَشهَدُ أن لا إلهَ إلاّ الله وَحدَهُ لا شَریکَ لَهَ وَ اَشهَدُ أنَّ مُحَمَّداً عَبدُهُ وَ رَسولُه لا حَبیبَ إلاّ هُوَ وَ أهلُه وَ اُشهِدُکَ یا مَولای اَنَّ علیّاً أمیرَ‌المُؤمِنینَ حُجَّتُه وَ الْحَسَن حُجَّتُه وَ الْحُسینَ حُجَّتُه وَ عَلیَّ بنَ الْحُسینِ حُجَّتُه وَ مُحَمَّدَ بنَ عَلیٍّ حُجَّتُه وَ جَعفَر بنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُه وَ موسَی بنَ جَعفَرٍ حُجَّتُه وَ عَلیَّ بنَ موسی حُجَّتُه وَ مُحَمَّدَ بنَ عَلیٍّ حُجَّتُه وَ اَشهَدُ اَنَّکَ حُجَّةُ الله أنتُم الاوَّلُ وَ الاخِِر. الی آخر... و سپس سلام بر نائب الامام الخمینی بزرگ و سلام بر شما همه بندگان پاکباز خدا و سلام بر شما شهیدان راستین اسلام.

برادران و خواهران در این زمان ، رحمت خدا به تمامی بر ما نازل گشته و در این روزها خداوند بزرگترین لطف را بر ملت ما کرده است و اسباب لقاء خود را برای ما فراهم ساخته است . مبادا که غافل باشید .

خدایا تو را شکر می کنم که عشق حضرت مهدی (عج) را در دل من جای دادی و خدایا تو را شکر می کنم که مرا به زیور ایمان آراستی و قبل از هر چیز لازم است از آنان که واسطه کسب معارف الهی من بوده اند از خدا برای این بزرگواران طلب اجر و علو مقام کنم و اینان بودند که قلب مرا روشن ساختند تا توانستم کلام پاک و گوهر بار امام امت ،خمینی بزرگ را با تمام وجود دریابم که چه بسا دیگران را در درک کلام او عاجز می دانم خدایا این بزرگوار را برای مردم شیعه نگهدار باش.

اینجا خانه شهیدی است که به انتظار قیام مولایش آرام گرفته است

بگذارید بعد از مرگم بدانند که همانطور که اساتید بزرگمان می گفتند: نوکر محال است صاحبش را نبیند من نیز صاحبم را، محبوبم را دیدار کردم اما افسوس که تا این لحظه که این وصیت را می نویسم دیدار مجدد او نصیبم نگشت. بدانید که امام زمانمان حی و حاضر است و او پشتیبان همه شیعیان می باشد از یاد او غافل نگردید دیگر در این مورد گریه مجالم نمی دهد بیشتر بنویسم و تا این زمان دیدار او را برای هیچ کس نگفته ام مبادا که ریا شود و فقط که دیگر می گویم که از آن دیدار به بعد چون دیگر تا این لحظه او را ندیده ام تمام جگرم سوخته است ، و اکنون به جبهه می روم تا پیروزی اسلام را نزدیک سازم و راه را جهت ظهور آن حضرتش باز سازم و امیدوارم که حکومت آن حضرت را در زمان حیاتم ببینم (و ان حال بینی و بینه الموت) و خدایا اگر مرگ بین من و او حائل شد مرا از قبر خارج ساز هنگامیکه ظهور آن حضرت انجام گرفت در حالیکه کفن بر تن دارم و...(دعا را در ابتدا نوشته ام ).


بر روی سنگ مزار شهید نوشته شده است : اینجا خانه شهیدی است که به انتظار قیام مولایش آرام گرفته است .


باری برادران می روم برای پیروزی و اگر در این راه شهادت بال هایش را گشود و مرا همراه خود به پرواز در آورد چه خوب و نیکوست. و مادر با تو می گویم مادر: از اینکه فرزندی را به پیشگاه خدا تقدیم داشتی رنجور و غمین مباش بلکه شاد و سراپا سرور باش مادر تو بر گردن من حق هایی داشتی و نیز تو پدر متأسفم از اینکه حقوق شما را آن چنانکه خدا بر من قرار داده بود نتوانستم انجام دهم مرا ببخشید و از خدا بر من طلب عفو کنید و نیز بخواهید که هر کس که بر گردن من حقی داشته که نتوانستم ادا کنم مرا ببخشد و اما مادر بر گردن تو حقی را می گذارم و آن این است که اگر من شهید شدم که خود را لایق شهادت نمی دانم بلکه باید بگویم مرگ یا اجلی به سراغ من آمد مادر چون تو روزی آرزو داشتی که من ازدواج کنم و امر خدایی را انجام دهم ولی تا کنون اینطور نشده بعد از مرگم به جای آنکه گریه و زاری کنی کارت عروسی تهیه کن در یک طرف اسم و در یک طرف دیگر نام شهادت را بنویس و مانند دیگر کارتهای عروسی و کاملاً شبیه به آنها با کلمات سرور و شادی زینت بده و برای آشنایان و دوستان بفرست و آنها در جشن این موهبت الهی که نصیب من و تو شده دعوت کن و با شیرینی و شربت از آنها پذیرایی کن.

مادر اشک را بر چشم تو هیچ کس نباید ببیند زیرا هر قطره اشک ما چون دشمن اسلام را شادان می کند پس گریستن در این مورد امری است ناشایست. مادرم از اینکه شیر پاکت را حلالم کردی متشکرم و از اینکه چنین فرزندی داشتی سر افراز باش و لباس سرور به تن کن.

شما برادران و خواهرانم: فرزندانتان را به عشق مهدی (عج) آشنا سازید و آنان را برای جهاد در راه آن حضرت همیشه آماده نگهدارید. والسلام

امام زمان مهدی (عجل الله فرجه)  قائم آل محمد - یا اباصالح المهدی - روانشناسی اسلامی - کنکور دانشگاه مهدی - مذهبی و معنوی - فلسفه و عرفان لاهوتیان - انتظار فرج و ظهور - نماز قرآن سنت - فرهنگی اجتماعی - عشق و محبت - سلام و صلوات - حدیث حکایت روایت - مقاله پیام نامه بیانیه - عدالت انسانیت مسلمانیت - صبر و خویشتن دارى - مشاوره عمومی نظرات - شجاعت و شهامت - ادب هنر طنز - دعا مناجات دلنوشته - جبهه جنگ ایثار شهادت

برچسب ها :
زندگانی امام مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف )

داستان

زندگانی امام مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف )

1.ولادت

ولادت حضرت مهدی صاحب الزمان ( ع ) در شب جمعه ، نیمه شعبان سال 255یا 256هجری بوده است . پس از اینکه دو قرن و اندی از هجرت پیامبر ( ص ) گذشت ، و امامت به امام دهم حضرت هادی ( ع ) و امام یازدهم حضرت عسکری ( ع ) رسید ، کم کم در بین فرمانروایان و دستگاه حکومت جبار ، نگرانی هایی پدید آمد . علت آن اخبار و احادیثی بود که در آنها نقل شده بود : از امام حسن عسکری ( ع ) فرزندی تولد خواهد یافت که تخت و کاخ جباران و ستمگران را واژگون خواهد کرد و عدل و داد را جانشین ظلم و ستم ستمگران خواهد نمود . در احادیثی که بخصوص از پیغمبر ( ص ) رسیده بود ، این مطلب زیاد گفته شده و به گوش زمامداران رسیده بود . در این زمان یعنی هنگام تولد حضرت مهدی ( ع ) ، معتصم عباسی ، هشتمین خلیفه عباسی ، که حکومتش از سال 218هجری آغاز شد ، سامرا ، شهر نوساخته را مرکز حکومت عباسی قرار داد . این اندیشه - که ظهور مصلحی پایه های حکومت ستمکاران را متزلزل می نماید و باید از تولد نوزادان جلوگیری کرد ، و حتی مادران بیگناه را کشت ، و یا قابله هایی را پنهانی به خانه ها فرستاد تا از زنان باردار خبر دهند - در تاریخ نظایری دارد . در زمان حضرت ابراهیم ( ع ) نمرود چنین کرد . در زمان حضرت موسی ( ع ) فرعون نیز به همین روش عمل نمود . ولی خدا نخواست . همواره ستمگران می خواهند مشعل حق را خاموش کنند ، غافل از آنکه ، خداوند نور خود را تمام و کامل می کند ، اگر چه کافران و ستمگران نخواهند . در مورد نوزاد مبارک قدم حضرت امام حسن عسکری ( ع ) نیز داستان تاریخ به گونه ای شگفت انگیز و معجزه آسا تکرار شد . امام دهم بیست سال - در شهر سامرا - تحت نظر و مراقبت بود ، و سپس امام یازدهم ( ع ) نیز در آنجا زیر نظر و نگهبانی حکومت به سر می برد . " به هنگامی که ولادت ، این اختر تابناک ، حضرت مهدی ( ع ) ، نزدیک گشت ، و خطر او در نظر جباران قوت گرفت ، در صدد بر آمدند تا از پدید آمدن این نوزاد جلوگیری کنند ، و اگر پدید آمد و بدین جهان پای نهاد ، او را از میان بردارند . بدین علت بود که چگونگی احوال مهدی ، دوران حمل و سپس تولد او ، همه و همه ، از مردم نهان داشته می شد ، جز چند تن معدود از نزدیکان ، یا شاگردان و اصحاب خاص امام حسن عسکری ( ع ) کسی او را نمی دید . آنان نیز مهدی را گاه بگاه می دیدند ، نه همیشه و به صورت عادی " .

2. شیعیان خاص ، مهدی ( ع ) را مشاهده کردند

در مدت 5 یا 4 سال آغاز عمر حضرت مهدی که پدر بزرگوارش حیات داشت ،شیعیان خاص به حضور حضرت مهدی ( ع ) می رسیدند . از جمله چهل تن به محضر امام یازدهم رسیدند و از امام خواستند تا حجت و امام بعد از خود را به آنها بنمایاند تا او را بشناسند ، و امام چنان کرد . آنان پسری را دیدند که بیرون آمد ، همچون پاره ماه ، شبیه به پدر خویش . امام عسکری فرمود : " پس از من ، این پسر امام شماست ، و خلیفه من است در میان شما ، امر او را اطاعت کنید ، از گرد رهبری او پراکنده نگردید ، که هلاک می شوید و دینتان تباه می گردد . این را هم بدانید که شما او را پس از امروز نخواهید دید ، تا اینکه زمانی دراز بگذرد . بنابراین از نایب او ، عثمان بن سعید ، اطاعت کنید " . و بدین گونه ، امام یازدهم ، ضمن تصریح به واقع شدن غیبت کبری ، امام مهدی را به جماعت شیعیان معرفی فرمود ، و استمرار سلسله ولایت را اعلام داشت . یکی از متفکران و فیلسوفان قرن سوم هجری که به حضور امام رسیده است ، ابو سهل نوبختی می باشد . باری ، حضرت مهدی ( ع ) پنهان می زیست تا پدر بزرگوارش حضرت امام حسن عسکری در روز هشتم ماه ربیع الاول سال 260هجری دیده از جهان فرو بست . در این روز بنا به سنت اسلامی ، می بایست حضرت مهدی بر پیکر مقدس پدر بزرگوار خود نماز گزارد ، تا خلفای ستمگر عباسی جریان امامت را نتوانند تمام شده اعلام کنند ، و یا بد خواهان آن را از مسیر اصلی منحرف کنند ، و وراثت معنوی و رسالت اسلامی و ولایت دینی را به دست دیگران سپارند . بدین سان ، مردم دیدند کودکی همچون خورشید تابان با شکوه هر چه تمامتر از سرای امام بیرون آمد ، و جعفر کذاب عموی خود را که آماده نماز گزاردن بر پیکر امام بود به کناری زد ، و بر بدن مطهر پدر نماز گزارد .

3. ضرورت غیبت آخرین امام

بیرون آمدن حضرت مهدی ( ع ) و نماز گزاران آن حضرت همه جا منتشر شد .کارگزاران و ماموران معتمد عباسی به خانه امام حسن عسکری (ع ) هجوم بردند، اما هر چه بیشتر جستند کمتر یافتند ، و در چنین شرایطی بود که برای بقای حجت حق تعالی ، امر غیبت امام دوازدهم پیش آمد و جز این راهی برای حفظ جان آن " خلیفه خدا در زمین " نبود ، زیرا ظاهر بودن حجت حق و حضورش در بین مردم همان بود و قتلش همان . پس مشیت و حکمت الهی بر این تعلق گرفت که حضرتش را از نظرها پنهان نگهدارد ، تا دست دشمنان از وی کوتاه گردد ، و واسطه فیوضات ربانی ، بر اهل زمین سالم ماند . بدین صورت حجت خدا ، هر چند آشکار نیست ، اما انوار هدایتش از پس پرده غیبت راهنمای موالیان و دوستانش می باشد . ضمنا این کیفر کردار امت اسلامی است که نه تنها از مسیر ولایت و اطاعت امیر المؤمنین علی ( ع ) و فرزندان معصومش روی بر تافت ، بلکه به آزار و قتل آنان نیز اقدام کرد ، و لزوم نهان زیستی آخرین امام را برای حفظ جانش سبب شد . در این باب سخن بسیار است و مجال تنگ ، اما برای اینکه خوانندگان به اهمیت وجود امام غایب در جهان بینی تشیع پی برند ، به نقل قول پروفسور هانری کربن - مستشرق فرانسوی - در ملاقاتی که با علامه طباطبائی داشته ، می پردازیم : " به عقیده من مذهب تشیع تنها مذهبی است که رابطه هدایت الهیه را میان خدا و خلق ، برای همیشه ، نگهداشته و بطور استمرار و پیوستگی ولایت را زنده و پابر جا می دارد ... تنها مذهب تشیع است که نبوت را با حضرت محمد - صلی الله علیه و آله و سلم - ختم شده می داند ، ولی ولایت را که همان رابطه هدایت و تکمیل می باشد ، بعد از آن حضرت و برای همیشه زنده می داند . رابطه ای که از اتصال عالم انسانی به عالم الوهی کشف نماید ، بواسطه دعوتهای دینی قبل از موسی و دعوت دینی موسی و عیسی و محمد - صلوات الله علیهم - و بعد از حضرت محمد ، بواسطه ولایت جانشینان وی ( به عقیده شیعه ) زنده بوده و هست و خواهد بود ، او حقیقتی است زنده که هرگز نظر علمی نمی تواند او را از خرافات شمرده از لیست حقایق حذف نماید ... آری تنها مذهب تشیع است که به زندگی این حقیقت ، لباس دوام و استمرار پوشانیده و معتقد است که این حقیقت میان عالم انسانی و الوهی ، برای همیشه ، باقی و پا برجاست " یعنی با اعتقاد به امام حی غایب .

4.صورت و سیرت مهدی ( ع )

چهره و شمایل حضرت مهدی ( ع ) را راویان حدیث شیعی و سنی چنین نوشته اند :" چهره اش گندمگون ، ابروانی هلالی و کشیده ، چشمانش سیاه و درشت و جذاب ، شانه اش پهن ، دندانهایش براق و گشاد ، بینی اش کشیده و زیبا، پیشانی اش بلند و تابنده . استخوان بندی اش استوار و صخره سان ، دستان و انگشتهایش درشت . گونه هایش کم گوشت و اندکی متمایل به زردی - که از بیداری شب عارض شده - بر گونه راستش خالی مشکین . عضلاتش پیچیده و محکم ، موی سرش بر لاله گوش ریخته ، اندامش متناسب و زیبا ، هیاتش خوش منظر و رباینده ، رخساره اش در هاله ای از شرم بزرگوارانه و شکوهمند غرق . قیافه اش از حشمت و شکوه رهبری سرشار . نگاهش دگرگون کننده ، خروشش دریاسان ، و فریادش همه گیر " . حضرت مهدی صاحب علم و حکمت بسیار است و دارنده ذخایر پیامبران است . وی نهمین امام است از نسل امام حسین ( ع ) اکنون از نظرها غایب است . ولی مطلق و خاتم اولیاء و وصی اوصیاء و قائد جهانی و انقلابی اکبر است . چون ظاهر شود ، به کعبه تکیه کند ، و پرچم پیامبر ( ص ) را در دست گیرد و دین خدا را زنده و احکام خدا را در سراسر گیتی جاری کند . و جهان را پر از عدل و داد و مهربانی کند . حضرت مهدی ( ع ) در برابر خداوند و جلال خداوند فروتن است . خدا و عظمت خدا در وجود او متجلی است و همه هستی او را فراگرفته است . مهدی ( ع ) عادل است و خجسته و پاکیزه . ذره ای از حق را فرو نگذارد . خداوند دین اسلام را به دست او عزیز گرداند . در حکومت او ، به احدی ناراحتی نرسد مگر آنجا که حد خدایی جاری گردد . مهدی ( ع ) حق هر حقداری را بگیرد و به او بدهد . حتی اگر حق کسی زیر دندان دیگری باشد ، از زیر دندان انسان بسیار متجاوز و غاصب بیرون کشد و به صاحب حق باز گرداند . به هنگام حکومت مهدی ( ع ) حکومت جباران و مستکبران ، و نفوذ سیاسی منافقان و خائنان ، نابود گردد . شهر مکه - قبله مسلمین - مرکز حکومت انقلابی مهدی شود . نخستین افراد قیام او ، در آن شهر گرد آیند و در آنجا به او بپیوندند ... برخی به او بگروند ، با دیگران جنگ کند ، و هیچ صاحب قدرتی و صاحب مرامی ، باقی نماند و دیگر هیچ سیاستی و حکومتی ، جز حکومت حقه و سیاست عادله قرآنی ، در جهان جریان نیابد . آری ، چون مهدی ( ع ) قیام کند زمینی نماند ، مگر آنکه در آنجا گلبانگ محمدی : اشهد ان لا اله الا الله ، و اشهد ان محمدا رسول الله ، بلند گردد . در زمان حکومت مهدی ( ع ) به همه مردم ، حکمت و علم بیاموزند ، تا آنجا که زنان در خانه ها با کتاب خدا و سنت پیامبر ( ص ) قضاوت کنند . در آن روزگار ، قدرت عقلی توده ها تمرکز یابد . مهدی ( ع ) با تایید الهی ، خردهای مردمان را به کمال رساند و فرزانگی در همگان پدید آورد ... . مهدی ( ع ) فریاد رسی است که خداوند او را بفرستد تا به فریاد مردم عالم برسد . در روزگار او همگان به رفاه و آسایش و وفور نعمتی بیمانند دست یابند . حتی چهارپایان فراوان گردند و با دیگر جانوران ، خوش و آسوده باشند . زمین گیاهان بسیار رویاند آب نهرها فراوان شود ، گنجها و دفینه های زمین و دیگر معادن استخراج گردد . در زمان مهدی ( ع ) آتش فتنه ها و آشوبها بیفسرد ، رسم ستم و شبیخون و غارتگری برافتد و جنگها از میان برود . در جهان جای ویرانی نماند ، مگر آنکه مهدی ( ع ) آنجا را آباد سازد . در قضاوتها و احکام مهدی ( ع ) و در حکومت وی ، سر سوزنی ظلم و بیداد بر کسی نرود و رنجی بر دلی ننشیند . مهدی ، عدالت را ، همچنان که سرما و گرما وارد خانه ها شود ، وارد خانه های مردمان کند و دادگری او همه جا را بگیرد .

5.شمشیر حضرت مهدی ( ع )

شمشیر مهدی ، سیف الله و سیف الله المنتقم است . شمشیری است خدائی ،شمشیری است انتقام گیرنده از ستمگران و مستکبران .  اما بر سر ضعیفان و مستضعفان رحمت می بارد و آنها را می نوازد .  پیامبران و امامان و اولیاء حق آمدند و آنچه لازمه پند دادن بود بجای آوردند . بسیاری از مردم نشنیدند و راه باطل خود را رفتند و حتی اولیاء حق را زهر خوراندند و کشتند . از روایات شگفت انگیزی که در مورد حضرت مهدی ( ع ) آمده است ، خبری است که از حضرت امام محمد باقر ( ع ) نقل شده و مربوط است به 1290سال قبل . در این روایت حضرت باقر ( ع ) می گویند : " مهدی ، بر مرکبهای پر صدایی ، که آتش و نور در آنها تعبیه شده است ، سوار می شود و به آسمانها ، همه آسمانها سفر می کند " . و نیز در روایت امام محمد باقر ( ع ) گفته شده است که بیشتر آسمانها ، آباد و محل سکونت است . البته این آسمان شناسی اسلامی ، که از مکتب ائمه طاهرین ( ع ) استفاده می شود ، ربطی به آسمان شناسی یونانی و هیئت بطلمیوسی ندارد ... و هر چه در آسمان شناسی یونانی ، محدود بودن فلک ها و آسمانها و ستارگان مطرح است ، در آسمان شناسی اسلامی ، سخن از وسعت و ابعاد بزرگ است و ستارگان بیشمار و قمرها و منظومه های فراوان . و گفتن چنین مطالبی از طرف پیامبر اکرم ( ص ) و امام باقر  ( ع ) جز از راه ارتباط با عالم غیب و علم خدائی امکان نداشته است .

6.غیبت کوتاه مدت یا غیبت صغری  

مدت غیبت صغری بیش از هفتاد سال بطول نینجامید ( از سال 260ه. تا سال 329ه. )که در این مدت نایبان خاص ، به محضر حضرت مهدی ( ع ) می رسیدند ، و پاسخ نامه ها سؤوالات را به مردم می رساندند . نایبان خاص که افتخار رسیدن به محضر امام ( ع ) را داشته اند ، چهار تن می باشند که به " نواب خاص " یا " نایبان ویژه " معروفند . 1 - نخستین نایب خاص مهدی ( ع ) عثمان بن سعید اسدی است . که ظاهرا بعد از سال 260هجری وفات کرد ، و در بغداد به خاک سپرده شد . عثمان بن سعید از یاران و شاگردان مورد اعتماد امام دهم و امام یازدهم بود و خود در زیر سایه امامت پرورش یافته بود . 2 - محمد بن عثمان : دومین سفیر و نایب امام ( ع ) محمد بن عثمان بن سعید فرزند عثمان بن سعید است که در سال 305هجری وفات کرد و در بغداد بخاک سپرده شد . نیابت و سفارت محمد بن سعید نزدیک چهل سال بطول انجامید . 3 - حسین بن روح نوبختی : سومین سفیر ، حسین بن روح نوبختی بود که در سال 326 هجری فوت کرد . 4 - علی بن محمد سمری : چهارمین سفیر و نایب امام حجه بن الحسن ( ع ) است که در سال 329هجری قمری در گذشت و در بغداد دفن شد . مدفن وی نزدیک آرامگاه عالم و محدث بزرگ ثقه الاسلام محمد بن یعقوب کلینی است . همین بزرگان و عالمان و روحانیون برجسته و پرهیزگار و زاهد و آگاه در دوره غیبت صغری واسطه ارتباط مردم با امام غایب و حل مشکلات آنها بوسیله حضرت مهدی ( ع ) بودند .

7.غیبت دراز مدت یا غیبت کبری و نیابت عامه

این دوره بعد از زمان غیبت صغری آغاز شد ، و تاکنون ادامه دارد .این مدت دوران امتحان و سنجش ایمان و عمل مردم است . در زمان نیابت عامه ، امام ( ع ) ضابطه و قاعده ای به دست داده است تا در هر عصر ، فرد شاخصی که آن ضابطه و قاعده ، در همه ابعاد بر او صدق کند ، نایب عام امام ( ع ) باشد و به نیابت از سوی امام ، ولی جامعه باشد در امر دین و دنیا . بنابراین ، در هیچ دوره ای پیوند امام ( ع ) با مردم گسیخته نشده و نبوده است . اکنون نیز ، که دوران نیابت عامه است ، عالم بزرگی که دارای همه شرایط فقیه و دانای دین بوده است و نیز شرایط رهبری را دارد ، در راس جامعه قرار می گیرد و مردم به او مراجعه می کنند و او صاحب " ولایت شرعیه " است به نیابت از حضرت مهدی ( ع ) . بنابراین ، اگر نایب امام ( ع ) در این دوره ، حکومتی را درست و صالح نداند آن حکومت طاغوتی است ، زیرا رابطه ای با خدا و دین خدا و امامت و نظارت شرعی اسلامی ندارد . بنابر راهنمایی امام زمان ( عجل الله فرجه ) برای حفظ انتقال موجودیت تشیع و دین خدا ، باید همیشه عالم و فقیهی در راس جامعه شیعه قرار گیرد که شایسته و اهل باشد ، و چون کسی - با اعلمیت و اولویت - در راس جامعه دینی و اسلامی قرار گرفت باید مجتهدان و علمای دیگر مقام او را پاس دارند ، و برای نگهداری وحدت اسلامی و تمرکز قدرت دینی او را کمک رسانند ، تا قدرتهای فاسد نتوانند آن را متلاشی و متزلزل کنند . گر چه دوری ما از پناهگاه مظلومان و محرومان و مشتاقان - حضرت مهدی ( ع ) - بسیار درد آور است ، ولی بهر حال - در این دوره آزمایش - اعتقاد ما اینست که حضرت مهدی ( ع ) به قدرت خدا و حفظ او ، زنده است و نهان از مردم جهان زندگی می کند ، روزی که " اقتضای تام " حاصل شود ، ظاهر خواهد شد ، و ضمن انقلابی پر شور و حرکتی خونین و پردامنه ، بشریت مظلوم را از چنگ ظالمان نجات خواهد داد ، و رسم توحید و آیین اسلامی را عزت دوباره خواهد بخشید.

8.اعتقاد به مهدویت در دوره های گذشته

اعتقاد به دوره آخرالزمان و انتظار ظهور منجی در دینهای دیگر مانند :یهودی ، زردشتی ، مسیحی و مدعیان نبوت عموما ، و دین مقدس اسلام ، خصوصا ، به عنوان یک اصل مسلم مورد قبول همه بوده است .

9.اعتقاد به حضرت مهدی ( ع ) منحصر به شیعه نیست

عقیده به ظهور حضرت مهدی ( ع ) فقط مربوطبه شیعیان و عالم تشیع نیست ،بلکه بسیاری از مذاهب اهل سنت ( مالکی ، حنفی ، شافعی و حنبلی و ... ) به این اصل اعتقاد دارند و دانشمندان آنها ، این موضوع را در کتابهای فراوان خود آورده اند و احادیث پیغمبر ( ص ) را درباره مهدی ( ع ) از حدیثهای متواتر و صحیح می دانند .

10.قرآن و حضرت مهدی ( ع )

در قرآن کریم درباره حضرت مهدی و ظهور منجی در آخر الزمان و حکومت صالحان وپیروزی نیکان بر ستمگران آیاتی آمده است از جمله : " ما در زبور داوود ، پس از ذکر ( = تورات ) نوشته ایم که سرانجام ، زمین را بندگان شایسته ما میراث برند و صاحب شوند " . حضرت امام محمد باقر ( ع ) درباره " بندگان شایسته " فرموده است : منظور اصحاب حضرت مهدی در آخر الزمان هستند . و نیز : " ما می خواهیم تا به مستضعفان زمین نیکی کنیم ، یعنی : آنان را پیشوایان سازیم و میراث بران زمین " . بسم الله الرحمن الرحیم . انا انزلناه فی لیله القدر ... ما قرآن را در شب قدر فرو فرستادیم . تو شب قدر را چگونه شبی می دانی ؟ شب قدر از هزار ماه بهتر است . در آن شب ، فرشتگان و روح ( جبرئیل ) به اذن خدا ، همه فرمانها و سرنوشتها را فرود می آورند . آن شب ، تا سپیده دمان ، همه سلام است و سلامت . چنانکه از آیه های " سوره قدر " بروشنی فهمیده می شود ، در هر سال شبی هست که از هزار ماه به ارزش و فضیلت برتر است . آنچه از احادیثی که در تفسیر این سوره ، و تفسیر آیات آغاز سوره دخان فهمیده می شود ، این است که فرشتگان ، در شب قدر ، مقدرات یکساله را به نزد " ولی مطلق زمان " می آورند و به او تسلیم می دارند . در روزگار پیامبر اکرم ( ص ) محل فرشتگان در شب قدر ، آستان مصطفی ( ع ) بوده است . هنگامی که در شناخت قرآنی ، به این نتیجه می رسیم که " شب قدر " در هر سال هست ، باید توجه کنیم پس " صاحب شب قدر " نیز باید همیشه وجود داشته باشد و گرنه فرشتگان بر چه کسی فرود آیند ؟ پس چنانکه " قرآن کریم " تا قیامت هست و " حجت " است ، صاحب شب قدر هست و همو " حجت " است . " حجت " خدا در این زمان جز حضرت ولی عصر ( ع ) کسی نیست . چندانکه حضرت رضا علیه السلام می فرماید : " امام ، امانتدار خداست در زمین ، و حجت خداست در میان مردمان ، و خلیفه خداست در آبادیها و سرزمینها ... " . فیلسوف معروف و متکلم بزرگ و ریاضی دان مشهور اسلامی ، خواجه نصیرالدین طوسی می گوید : " در نزد خردمندان روشن است که لطف الهی منحصر است در تعیین امام ( ع ) و وجود امام به خودی خود لطف است از سوی خداوند ، و تصرف او در امور لطفی است دیگر . و غیبت او ، مربوطبه خود ماست . "

11.طول عمر امام زمان ( ع )

درازی عمر امام ( ع ) با در نظر گرفتن عمرهای درازی که قرآن بدانها گواهی می دهد ،و در کتابهای تاریخی نیز افراد معمر ( دارای عمر دراز ) زیاد بوده اند ، و در گذشته و حال نیز چنین کسانی بوده و هستند ، عمر زیاد حضرت مهدی ( ع ) به هیچ دلیلی محال نیست ، بلکه از نظر عقلی و دید وسیع علمی و امکان واقع شدن بهیچ صورت بعید نیست . از اینها گذشته اگر از نظر قدرت الهی ، بدان نظر کنیم ، امری ناممکن نیست . در برابر قدرت خدا - که بر هر چیز تواناست - عمرهایی مانند عمر حضرت نوح ( ع ) و عمر بیشتر از آن حضرت و یا کمتر از آن کاملا امکان دارد. برای خدای قدیر و حکیم ، کوچک و بزرگ ، کم و بسیار ، همه و همه مساوی است . بنابراین حکمت کامل و بالغ او ، تا هر موقع اقتضا کند بنده خود را در نهایت سلامت زنده نگاه می دارد . پس طبق حکمت الهی ، امام دوازدهم ، مهدی موعود ( ع ) باید از انظار غایب باشد و سالها زنده بماند و راز دار جهان و واسطه فیض برای جهانیان باشد تا هر وقت خدا اراده کند ظاهر گردد ، و عالم را پس از آنکه از ظلم و جور پر شده ، از قسط و عدل پر کند .

12.انتظار ظهور قائم ( ع)

بر خلاف آنان که پنداشته اند انتظار ظهور یعنی دست روی دست گذاشتن و از حرکتهای اصلاحی جامعه کنار رفتن و فقط " گلیم " خود را از آب بیرون بردن ، و به جریانات اسلام دینی و اجتماعی بی تفاوت ماندن ، هرگز چنین پنداری درست نیست ... بر عکس ، انتظار یعنی در طلب عدالت و آزادگی و آزادی فعالیت کردن و در نپذیرفتن ظلم و باطل و بردگی و ذلت و خواری ، مقاومت کردن و در برابر هر ناحقی و ستمی و ستمگری ایستادن است . " مجاهدات خستگی ناپذیر و " فوران های خونین شیعه " در طول تاریخ ، گواه این است که در مکتب ، هیچ سازشی و سستی راه ندارد . شیعه در حوزه " انتظار " یعنی ، انتظار غلبه حق بر باطل ، و غلبه داد بر بیداد ، و غلبه علم بر جهل ، و غلبه تقوا بر گناه ، همواره آمادگی خود را برای مشارکت در نهضتهای پاک و مقدس تجدید می نماید ، و با یاد تاریخ سراسر خون و حماسه سربازان فداکار تشیع ، مشعل خونین مبارزات عظیم را بر سر دست حمل می کند " . اینکه به شیعه دستور داده اند که به عنوان " منتظر " همیشه سلاح خود را آماده داشته باشد ، و با یاد کردن نام " قائم آل محمد ( ص ) " قیام کند ناشی از همین امادگی است . ناشی از همین قیام و اقدام است . پایان این بحث را از نوشته زنده یاد آیه الله طالقانی ، عالم مبارز اسلامی بهره می بریم که می گوید : " ... توجه دادن مردم به آینده درخشان و دولت حق و نوید دادن به اجرای کامل عدالت اجتماعی ، و تاسیس حکومت اسلام و ظهور یک شخصیت خدا ساخته و بارز ، که مؤسس و سرپرست آن حکومت و دولت است ، از تعالیم مؤسسین ادیان است ، و در مکتب تشیع ، که مکتب حق اسلام و حافظ اصلی معنویات آن است ، جزء عقیده قرار داده شده ... و پیروان خود را به انتظار چنین روزی ترغیب نموده ، و حتی انتظار ظهور را از عبادات دانسته اند ، تا مسلمانان حق پرست ، در اثر ظلم و تعدی زمامداران خودپرست و تسلط دولتهای باطل ، و تحولات اجتماعی و حکومت ملل ماده پرست ، اعم از شرقی و غربی ، خود را نبازند و دل قوی دارند و جمعیت را آماده کنند . و همین عقیده است که هنوز مسلمانان را امیدوار و فعال نگاه داشته است ، این همه فشار و مصیبت از آغاز حکومت دودمان دنائت و رذالت اموی ، تا جنگهای صلیبی و حمله مغول ، و اختناق و تعدیهای دولتهای استعماری ، بر سر هر ملتی وارد می آمد ، خاکسترش هم به باد فنا رفته بود . لیکن دینی که پیشوایان حق آن دستور می دهند که چون اسم صریح " قائم " مؤسس دولت حقه اسلام برده می شود ، بپا بایستید و آمادگی خود را برای انجام تمام دستورات اعلام کنید ، و خود را همیشه نیرومند و مقتدر نشان دهید ، هیچ وقت ، نخواهد مرد ... . "

امام زمان مهدی (عجل الله فرجه) - یا اباصالح المهدی - قائم آل محمد - کنکور دانشگاه مهدی - روانشناسی اسلامی - انتظار فرج و ظهور - مذهبی و معنوی - فلسفه و عرفان لاهوتیان - عشق و محبت - سلام و صلوات - فرهنگی اجتماعی - اخلاقی و سخنرانی - گل نرجس - حدیث حکایت روایت - کتاب علم فن آوری - مقاله پیام نامه بیانیه - آموزشی تحقیقاتی - عدالت انسانیت مسلمانیت - مشاوره عمومی نظرات - زندگی و خانواده - نویسنده و داستان - مسئله پاسخ سوال جواب - اطلاعات و اخبار
برچسب ها :
درباره وبلاگ
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 593561
تعداد نوشته ها : 273
تعداد نظرات : 14
پخش زنده
X